Amit a védettségi igazolványról tudni kell

Amit a védettségi igazolványról tudni kell

Tisztelt Betegeink! Felhívjuk figyelmüket, hogy a koronavírus elleni oltást követően a védettségi igazolvánnyal kapcsolatos bármilyen kérdéssel – nem kapta meg, hibás adat szerepel rajta, stb – a kormányhivatalhoz fordulhatnak, háziorvosaik ezekben az ügyekben nem tudnak segítséget nyújtani.

Amennyiben az igazolvány nem érkezik meg, vagy az azon szereplő adatok pontosítása szükséges, elektronikusan a www.magyarorszag.hu oldalon, személyesen pedig a kormányablakokban lehet bejelentést tenni. Utóbbiak május 3-a, hétfő óta már előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetők a védettségi igazolvánnyal kapcsolatosan ügyintézés céljából.

A kormányhivatal minden esetben kivizsgálja, miért nem érkezett meg a védettségi igazolvány, akár az elektronikus bejelentést, akár a személyes ügyintézést választotta az ügyfél. A hivatal leellenőrzi, hogy elkészült-e az oltási igazolvány, azt hová kézbesítették, illetőleg pótlás esetén intézkedik a kártya legyártásáról, de fontos tudni, hogy kártyakiállítás nem történik a kormányablakokban, a kézbesítés minden esetben postai úton valósul meg.

A beoltottak maguk is leellenőrizhetik, hogy a védőoltás beadásának tényét az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térében (EESZT) rögzítették-e, ami azért fontos, mert az igazolvány gyártása csakis azon adatok alapján történhet, amiket az oltóponton rögzítettek. Ez az EESZT lakossági portálján keresztül, a https://www.eeszt.gov.hu/ oldalon lehetséges.